poniedziałek, 26 stycznia 2015

Zielony koktajl z jarmużem i papają


Składniki do tego koktajlu tj, jarmuż i papaję wypatrzyłam w Biedronce :) Jarmuż jest już mi znany, natomiast papaję miałam okazję spróbować po raz pierwszy. Ma ona słodki, lekko korzenny smak. Co ciekawe pestki papai również można jeść (oprócz kobiet w ciąży), mają one ostry i wyrazisty smak, dlatego dobrze sprawdzą się jako zamiennik pieprzu.

Wartości odżywcze składników koktajlu:
  • jarmuż -  jest źródłem przeciwutleniaczy, które chronią organizm przed działaniem wolnych rodników oraz opóźniają procesy starzenia się organizmu. Zawiera witaminę A oraz C oraz K, która wspomaga prawidłowe krzepnięcie krwi oraz chroni kości przed złamaniami. Zawiera mnóstwo żelaza, potasu, magnezu, witamin z grupy B i wapń, które wpływają dobroczynnie na cały organizm, dodają energii, wzmacniają i przeciwdziałają wielu chorobom.
  • papaja - źródło witaminy C oraz kwasu foliowego i potasu. Ponadto, zawiera moc witaminy E, A i K. Ponadto papaja może zmniejszać ryzyko chorób serca, cukrzycy i nowotworów, wspomagać trawienie, usprawniać kontrolę poziomu glukozy we krwi, obniżać ciśnienie tętnicze i wspomagać gojenie się ran
  • banan -  również jest źródłem potasu oraz błonnika. Jest źródłem cukrów prostych i daje "kopa", często polecany jest po treningu fizycznym
  • gruszka -  jako jedna z niewielu owoców zawiera jod, który wpływa na funkcjonowanie tarczycy. Są też skarbnicą bromu, który poprawia pracę mózgu. 
  • pestki słonecznika - są bogate w aminokwasy i nienasycone kwasy tłuszczowe. Słonecznik jest także źródłem witamin E, B oraz A i D. Chrupiąc słonecznik dostarczamy więc organizmowi cennych antyoksydantów, wspomagamy nasz wzrok, wzmacniamy kości i dbamy o cerę.


Składniki na 2 porcje:
  • 1,5 szklanki jarmużu (pozbawionego łodyg)
  • 1 banan
  • 1 gruszka
  • 1/2 papai
  • 1 szklanka wody
  • 2 łyżeczki pestek słonecznika

Banana, gruszkę obrać ze skórki. Z papai wydrążyć nasiona, obrać ze skórki. Wszystkie składniki przełożyć do blendera i zblendować na gładką konsystencję.




3 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...